20.9.04

Dones i tecnologia

Hola ciberdones :)

Dissabte passat vaig ser a l'Hangar, on hi havia una trobada amb Les Pénélopes, un grup de dones franceses que són a Internet des del 1996. Tenen una web on publiquen una revista i són molt actives, participen a la majoria de reunions feministes que es fan a Europa. Van presentar un programa de llicència lliure que han fet elles, que es diu SPIP i serveix per publicar a la web, estil weblog. No és casualitat: diuen les estadístiques que al món dels weblogs ja hi ha més dones que homes, una notícia impensable no fa ni dos anys!

Durant el debat, va sortir la típica pregunta de per què no hi ha dones als entorns més tècnics de la xarxa i les típiques respostes que si es cosa de la cultura que ens envolta, que si les dones veiem la tecnologia com una aspiradora, una cosa que ens ajuda a fer-ne una altra, però no tenim cap intenció d'aprendre com s'arregla una aspiradora. Jo vaig introduir també una qüestió: per què les iniciatives de dones que hi ha a Internet són tan extremes: o et trobes coses estil Cosmopolitan de dones que es fan les tontes o et trobes coses de feministes i altres radical-fem-istes. I les dones del mig, on són? Que no hi són? Ningú ho va saber respondre però, de cop, em van venir al cap les ciberdones.



1 Comentaris:

a 10:49 a. m., Blogger OLGA diu...

He volgut mirar la web, però en aquests moments deu estar caiguda.

I pel que fa a les dones i el terme mig, doncs si, jo m'hi incloc. Feminista no m'en puc considerar, estil Cosmopolitan tampoc. Però si que arreglo tot el que s'espatlla, poso parquet, faig una paret o remeno l'interior de l'ordinador.

Això si, he de dir que no conec gaires dones que ho facin. I normalment em tenen com un bitxo raro!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home